Wednesday, March 23, 2011

Mak dah pesan kannnn!!!!

Pernah tengok manusia dengan muka ketat balik class above then 5pm???Warning!!!dont ever try to lead them kalau tak mau kena penyiku percuma.Yeah!!!..saya salah sorang yang muka ketat bila balik class pukul 5.Bila dalam bus tiada impian lain selain memikirkan Hello Kitty color pink,Selimut yang saya beli sendiri,Bantal peluk dholpin yang dah lembik(bulih bayangkan bau dier),Bedsheet y colourful,Katil yang sentiasa mengalunkan lagu Faizal tahir..Selamat Malam Sayang..=_='..owh heaven nyer!!!!

And ontheway nak balik kalau bulih jangan terserempak lansung dengan orang yang kenal couse tak mawu mmbuang masa bertegur sapa,beramah mesra sambil buat senyum kelat.Time nak melaksanakan misi nie laaa ramai yang datang tegur pon.Impian untuk tidur tanpa bangun sampai maghrib perlu disegerakan.Kalau period impian dilanjutkan sehingga isyak:)

Mungkin sudah jemu dengan mukadimah now meh sini meh nak gitaw hajat sebenar:

My fren benjo selalu coll biler i dah ready nak menunaikan 'impian'..(nie salah sorang yang nak minta aku siku dia)..and dier akan beleter tentang tidur petang.dia cakap muka akan jadi masai seperti roti expired..kepala akan bergoyang and pening separuh mati and kemungkinan untuk giler senpera seperti kak limah adalah tinggi.

homaigod!!!giler senpera okey lagi dari muka jadi roti expired.penat2 i dok tonyeh moistrizer siang malam pagi petang subuh sampai isyak sekali  muka masai macam roti expired..T_T..kecik hati taww.so i terus google tentang tidur after asar nie:

::and hasilnya:: 

Hukum tidur selepas asar:-

Dalam kitab Miskatul Masabih ada disebutkan:
Tidur sedikit di waktu tengahari tidaklah dikeji. Rasulullah saw ada juga melakukannya. Ini dapat mengimbangi kekuatan tubuh badan setelah bertahajud di malam hari.

Ibn Qaiyim menambah:
"Tidur di siang hari amat dikeji kerana ia akan mewarisi penyakit kebengkakkan (muka kelihatan sembab dan tidak bercahaya) malapetaka, merosakkan warna kulit, menimbulkan penyakit radang limpa, melemahkan urat saraf dan melemahkan syahwat. Sekeji-keji tidur ialah ketika awal hari (matahari terbit) dan terlebih keji lagi ialah tidur di akhir siang hari (selepas Asar)."

Setengah ulama mengatakan:
"Sesiapa yang tidur selepas Asar sehingga terganggu kewarasannya maka janganlah ia mencaci selain daripada dirinya sendiri.



okey..T_T.teriak tak berlagu.terus kira berapa hari dah tidur petang sepanjang sem 6 nie.yang sem sebelum nie tolak couse maseh buat2 tak tawu pasal nie.okey..baru 39 hari lagi.maseh ada sehari baki.how im going to struggle this sem dengan baki tidur after asar hanyalah sehari...

saya dengan ini berikhrar untuk tidak rela jadi seperti kak limah.iyerrr..saya amat perasan muka kak limah amatlah pucat and tiada keserian.kak limahhhh oiii..udah2 lerrr tue tido petang..:)


2 comments:

una said...

Ija oiii...
udah2 la dgn k.limah.
x kebah lg ke demam kak limah?

:)
but this entry really put smile on my face.

Love,
HN

LeEmoNiss said...

k.limah always in my heart..:)

lol,
IJA