Monday, October 4, 2010

Berjuta pacat bersama berjuta moment




Aicehhhhhh..tajuk buat orang berdebar2 jer.kalau nak kenal nie lah cek mek molek yang jarang senyum punya style.suka buat orang confius and amat bangga kalau tengok orang blur2 biler dengar dier cakap.ok stop2.jangan biarkan cik mek molek membebel lagi.

mari kita bercerita tentang moment berjuta pacat.seperti yang anda tahu,baru2 nie saya telah mengikuti kegiatan luar kampus di Hutan Amazon.(bajet kau artis orang nak tahu semua pasal kau and satu lagi yang over sampai hutan amazon tue pehal?)monolog dalaman yang agak biadap dan penuh dengan ketidakpuashatian terhadap saya.cisssss..

ok2.serius2.kening kena rapat2 coz nak cakap benda serius.Kitorang telah ditugaskan untuk memanjat gunung Jerai.Gunung jerai merupakan antara gunung yang tertinggi di Malaysia(sambil membelek buku geografi balik).So korang tak bulih pandang rendah kat aku yang telah berjaya menawan gunung jerai.

journey bermula dengan memanjat tangga kenari dengan bilangan anak tangganya 1400 lebih..namun begitu perasaan ingin menggolekkan diri dari tangga muncul di anak tangga 800 kerana teramat letih dan give up.namun semangat tok janggut yang berada dalam jiwa menyebabkan saya meneruskan perjalanan.




perjalanan di teruskan dengan di temani jutaan pacat.(yuckkkkkk).bagaikan tidak pernah menemui manusia pacat mengejar kami.bukan untuk minta autograf okey.saya telah menjadi imun setelah di gigit 4 ekor pacat.(tiba2 bulu roma menegak...eeeeeeeee)namun hidup perlu diteruskan.Go Baby Go.kelihatan juga beberapa ekor lutong memerhatikan kami dari celah daun2 kayu.mungkin dier ingat saudara dia dari hutan amazon datang beraya.

setelah penat jerih meredah hutan,memanjat bukit,menampar nyamuk,memijak pacak,..akhirnya perjalanan penuh ranjau y bermula pukul 10 pagi berakhir pada 4 petang.YEAYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!

ouh sebelum berakhirnya catatan sejarah cek mek molek nie..saya orang first y samapi kaki gunung dulu
:)

No comments: