Wednesday, October 20, 2010

Tipulah kalau saya cakap saya tak rindu

Kadar menghupdate blog semakin tinggi walaupon kadar assingment yang belum siap masih tinggi.T_T.ya bagus.so blog saya dah tak bergaduh dengan facebook saya dah couse tak pueh hati asyik update facebook jer.Dont worryy blog.Saya sayang awak lebih dari bf saya.esok confirm break.(-____-)

Bukan nak bercerita blog yang bergaduh dengan fb.bukan2.

Okey.sapa yang pernah melalui zaman childhood story(cerita zaman kanak2).kalau siapa yang tak pernah korang masih dalam perut mummy korang sekarang.:)time cuti baru2 nie i bought a novel.Laskar Pelangi.mengisahkan zaman kecik2 yang penuh suka dan duka..ehhh2...tidak..suka and suka.zaman kecik2 tak ada duka.


This book remind me tentang childhood yang extravaganza best.Saya masih ingat and tak mungkin telupa ketika saya di sengat tebuan berpuluh2 ekor couse abang saya lastik sarang tebuan.weyhhhhh..sakit kowt.my mum suruh kitorang pergi halau kera tapi akibat extravaganza rajin kitorang nak halau tebuan sekali.yang hairan and pelik saya and kakak and banchik(jiran) y extravaganza hensem bulih ikut cakap abang yang suruh kitorang diam and jadi patung time tebuan serbu.tapi sayang nya..tebuan lebih cerdik dari kami.mang jadi bahan gelak tawa tebuan tue la kami semua.muka saya bengkak and mengembang seperti kembang semangkuk akibat gigitan tebuan.bila cerita balik ngan my bro kitorang gelak terkekeh.haihhhhhh..sedangkan ada peribahasa SARANG TEBUAN JANGAN DI JOLOK..masih tak faham2 lagi.

Saya juga tak pernah lupa time saya memancing dengan my fren dekat bendang tok rashid.Okey..memancing dan saya umpama adik beradik yang x bulih dipisahkan.hobi dari kecik sampai besaq gedang.memancing and memancing.time tengah syok mancing bawah pokok then sudden jer bunyi cam orang berbisik2 ...ssssttt..ssstttt...ssssttt..bila pandang atas pokok yang tinggi sejengkal dari kepala saya..OMG!!!!!!!!!!!!!!!..King cobra sebesar batang penyapu dok tersenyum perkenalan atas kepala kitorang.time nie lah bakat sebagai atlit and olahragawati sekolah digunakan.usain bolt pon kalah.Lari tak cukup tanah.urghhhhhhhhhhh..scary!

Ouh..yang part nie mesti my brader and my sister will smile if they read this.Dulu time musim buah riang..and saya yakin and cnfirm korang tak tau menda buah riang.sila google.ok...sambung..i,my bro, and my sis and ramai lagi fren2 yang belemuih cam kitorang tak akan mlepaskan peluang untuk panjat pokok riang tue.yang best nya pokok riang tumbuh tepi bendang so sambil bergayut cam mak yeh kat pokok kitorang bulih tengk ikan puyu,sepat,haruan,keli melompat2 dlam bendang.waaaaaaaaa..best2...then one day kitorang naik ramai2 atas pokok riang.lebih 10 orang gak la..sudden jer pokok riang x dapat menampung berat kami so...PRAPPPPPPPPPPPP...kebabooo..semua jatuh selambak dlam bendang.ikan terus kena heart attack tengok gajah jatuh pokok..(^-^)

See..tak ramai yang ada childhood story cam saya.hehehehe.budak2 sekarang lebih suka ngadap fb dari belajar tentang hukum2 alam.ouh.T_T.maybe diorang tak dapat rasa dah bau bendang camna.bau pokok samak.bau lumpur.best you all.

rindu nak main tuju kasut
rindu nak main tenteng sampai melecet kaki
rindu nak terjun kolam `rahsia`
rindu nak masuk hutan then buat pondok
rindu nak berkelah belakag rumah.
T_T
sedarlah diri wahai Siti Khodijah Md Ali.

No comments: