Friday, February 18, 2011

Jangan kecilkan saya yang besar

saya memang besar so oleh kerana sebab yang kukuh bersama bukti di penimbang lah saya tak akan membenarkan orang kecil kan saya yang besar ini.bukan objektif atau misi saya untuk bercerita tentang berat badan or menjadi model untuk dr.rozmey dua alam.

ok here we go.dilahirkan dalam family yang pandai masak amat lah memeritkan bagi saya yang tak pandai masak.namun bak kata pepatah vietnam kalau tahu masak tapi malas mengunjungi dapur tiada guna nya.ok saper setuju angkat tangan macam saya(sambil menggayakan tangan usop dalam hantu k.limah ).i bermula bekerja di dapur since darjah 3 lagi tue belum plus time kecik montok masuk dapur kacau mak buat curry giling.memang lama kan but i dont know  why i still tak berbakat dalam bidang masakan nie.dah berapa ramai bomoh yang saya jumpa..(rasa nak siku jer baca ayat poyo nie)..

but jengggg2..keajaiban berlaku time cuti raya cina(cina raya melayu cuti 13 hari..pelik tapi nyata)..my black brother pergi memancing.(dier mang black and dier tak pernah marah if i col him black =_=').orang lelaki nie mancing jer tawu nak siang ikan yang sisik se tebal duit syiling tue saper lagi kalu bukan aku.sadis betul jadi kakak untuk adik2 yang super duper 'rajin' nie.T_T.and dengan muka yang penuh bangga alang a.k.a black suruh adik dier yang kunun2 10 tahun dah menceburi bidang masakan nie masak kerapu 3 rasa.homaigod..homaigod..what should i do???

dengan penuh rasa rendah diri and dungu segera col my adiwira..encik nyonya mansor..:)puhlizzz help me si cantik...hehhe..and dengan penuh perasaan bangga encik nyonya teach me how to settle de very simple problem.dengan tangan yang penuh ketekunan..saya menyalin resepi:)and berkat ajaran oleh mama nyonya nie lah yang saya dapat.:)


ikan yang tengelam dek ketamakan nak masukkan sayur banyak:(

 if u noticed, ada my mr black(nie kucing bukan alang saya..:P)maaf mr black arinie awak makan tulang jer coz saya dah pandai masak and dorang dari dulu lagi pandai perabeh:)

nota kaki size 5:thanzzz untuk encik nyonya and your mum.maafkan saya kerna tak sempat nak pos masakn 3 rasa nie.and to all my sibling..awak2 semua tak bulih nak kecilkan saya lagi.:).saya setaraf dengan kalian sekarang:)

2 comments:

cik.shabah said...

alahai...laparnya tgok makanan tu ;)

LeEmoNiss said...

xsedap pon akak:(